söndag 24 augusti 2014

Baaaali!

Wow! Vi har haft en alldeles, alldeles underbar semester på Bali. Helt magiskt har det varit. Bali har verkligen allt. För mig var det viktigt att åka till en härlig semesterort som har bra, hälsosam mat, yoga, dykningsmöjligheter och som gärna är vackert. Bali har verkligen levererat. Fick många bra tips på restauranger innan vi åkte så jag fick min dos av råkost, hälsosamt organisk mat och fantastiska hälsokostbutiker där jag fick gå "bananas" :-)

Några fina bilder från vår resa. Det blev definitivt kokosnötter och färska fruktsmoothies varje dag, minst.

Den grönaste och den vitaste smoothien på Bali Buda.

Chiagröt på Bali Buda café. Min favoritplats i hela världen. Vi hängde här rätt ofta, haha.

Kokosnöt och risfält.


Jag älskar kokosnötter!

Vacker utsikt på vulkanen Batur.

Vårt hotell i Ubud.

Blev beroende av färsk papayasmoothie.

Njuter!

Färska superjuicer på Manik Organik.

Detoxmeny på Manik Organik.

Dykningdags!

Strike a yoga pose!

Trubadurkväll.


Min favoriträtt på hela resan var nog denna mandel- och broccolisoppa. Helt magisk!

Mitt absoluta favoritställe har raw food och annan hälsosam mat. Bäst ever, Love Bali Buda.
Love!

2 kommentarer:

  1. Skulle du rek Bali till barnfamiljer?
    Och är det "dyrt" att åka dit?
    Kan inte du göra ett inlägg om dina
    favorit eko butiker i Sthlm?

    Tack för bästa bloggen!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna, jag kan nog rekommendera att ta med sig barn till Bali. Har själv inga barn men har vänner som haft med sig barn på Bali utan problem. Bali är möjligtvis något dyrare än Thailand men det är inte dyrt om man jämför med Sverige, då är det billigt. Sedan beror det lite på vart man är på Bali. På öarna kan det vara både billigare och dyrare beroende på vart på ön man är och vilken hotellstandard man väljer. Här finns allt för alla, så man hittar lätt sin prisklass om man säger så. I Ubud var det lite dyrare och stökigare men här finns också det mesta. Sanur var billigare och hade även mycket här fast lugnare. Sedan ska man inte missa öarna när man ändå är på Bali, vi var på Lembongan men har hört att Gili-öarna är fantastiska. Det är dock lite dyrare att resa till Bali än t.ex. Thailand.

      Tusen tack för att du gillar bloggen, ska göra mitt bästa att fortsätta blogga och tack för din input och tips och att göra inlägg om favvo ekobutiker i Stockholm. Ska jag absolut göra.

      Ha det absolut bäst!

      Kramar
      Sandra

      Radera