måndag 2 juni 2014

Morgonsmoothie med raw bovetecrunch

Att jag inte tröttnar på smoothies till frukost är ju egentligen nästan ett mirakel. Men det är så enkelt, snabbt, går att variera i oändlighet och man kan lätt proppa dem med alla möjliga nyttigheter och superfoods. Snabbaste och enklaste sättet att boosta med näring enligt mig.

Har precis börjat göra egen bovetecrunch, att jag inte gjort detta tidigare!? Hur enkelt som helst, så gott och supernyttigt. Jag groddar bovete i ca 3 dagar tills de fått en liten "svans". Sedan blandar jag groddarna med massa kanel (älskar kanel) och torkar i ugnen på 40 grader i ca 4-8 timmar tills de är torra. Easy! Blanda gärna med pumpafrön, gojibär, mullbär, kakaonibs o.s.v. och förvara i en glasburk.

Bärsmoothie och Sandras bovetecrunch.
Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar