onsdag 18 juni 2014

I quit sugar

För en dryg vecka sedan påbörjade jag I Quit Sugar program. Måste säga att jag loooove it! Ok, jag har inga jobbiga socker-problem egentligen meeeen jag älskar ju min mintchoklad och Renee Voltaires pumpachoklad, frukt och bär. Inte direkt några problemvanor, eller hur. MEN, jag kände att jag ändå ville känna på hur det är att helt hålla sig borta från all typ av socker och se hur man reagerar till vardags eller när det är middagar, fester och midsommarafton :-) För visst är det svårt att hålla sig borta från sockret, vilken "nivå" man än är på :-)

Första veckan var en avvänjningsvecka då skulle man skära ned på socker och frukt. Man fick använda sig av sötning som stevia och rismaltsirap (för övrigt svårt att få tag i är i Sverige..). Vecka 2-7 ska man inte äta något socker eller fruktsocker alls, FINITO! Jeeez. Lite läskigt. Jag älskar ju mina bärsmoothies och frukter...

Det här är vad jag får mumsa på: kokosvatten, kombucha och osötad choklad :-) Hurra för mig som verkligen älskar detta.

 
 
Jag valde det vegetariska programmet som jag kombinerar med lite egen raw food. Har hittat många goda recept som jag absolut kommer införa i min vanliga kost.


Det blir mycket green smoothies

Jag känner mig redan piggare och fräschare i huden! YEY!

Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar