måndag 21 april 2014

Supersmoothie for super heroes

Har lyxat till påsken med massa raw choklad á la Renée Voltaire och ätit god mat hos familjen, mums men dock inte särskilt raw. Nu stundar det ett par härliga detoxveckor närmaste tiden, yey! Vill känna mig piggare och starkare. Misstänker att påsken och den stundande detoxen skänkt lite moln till mitt omdöme... Har känt att ja, nu kan jag äta lite onyttigheter eftersom jag ändå ska detoxa. Varför tänker man så? Ok, jag äter inte längre godis, men ett och annat slinker dock ner när man är bortbjuden... Ska bli urskönt att detoxa!

Vägrade köpa godis till brorsdöttrarna i påsk, det blev istället pysselböcker och lite Renée Voltaire fruktisar. Det gick verkligen hem! Chokladen var dock till mig, haha :-)


Pysselböcker och Berry Boost i barnens påskägg, ok det blev lite slagsmål om klistermärkena i pysselböckerna, haha

Fick påskägg från maken i år, han vet vad jag gillar. Chokladöverdragna pumpafrön och tranbär.

Gjorde galet god supersmoothie för superhjältar i påsk, min favorit just nu och här är receptet:

Happy Easter smoothie

2-3 färskpressade grapefrukt
1-2 dl kokosmjölk (jag mixar 1/2 dl kokosflingor med 1,5 dl vatten)
1 d hallon (jag köper fryst och ekologiskt)
1 dl mango (jag köper fryst och ekologiskt)
1 msk baobab
1 msk maca
1 msk kokosolja

Mixa allt i en blender!




Baoboab är en frukt som växer på ett träd i Afrika. Frukten innehåller mer kalcium än mjölk, mer järn än rött kött och tre gånger så mycket C-vitamin som en apelsin. En riktig superfrukt!


Love!




2 kommentarer:

  1. Haha, ja, det är egentligen sjukt när man tänker att man ska passa på för SEDAN ska man ju leva nyttigt. Då blir utgångspunkten bara värre. Funderar också på att påbörja någon slags detox nu i dagarna med massa superfoods. Behandlat min kropp som skit ett tag, känns det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, en detox! Då kommer man på banan igen och det där hjärnspöket får en mindre röst i huvudet :-) Håller på att programmera om mitt hjärnspöke till att bara vara sugen på broccoli, superfoods och smoothies bl.a, haha

      Radera