måndag 7 april 2014

Raw carob- och chokladmousse

Vilken helg! Intense. Jag har tydligen förmågan att planer upp varenda dag och minut under veckan. Det är så mycket man vill göra och hinna med, haha. Min man har get mig förbud att boka upp vissa dagar, vilket är nog precis vad jag behöver just nu. Det blir snabbt väldigt mycket och sedan ångest och stress över sådant man inte hinner med. Bort med sånt! In med bokningsfria dagar där jag får slappa.YEY!

I helgen hade vi middag och då bjöd vi på raw carob- och chokladmousse, enkelt och supergott! Till middag blev det slowkokt lamm som min man hade gjort med ungsbakad sötpotatis, så gott. Det blir inte alltid raw här hemma. Slow cookern vi har är fantastisk! I alla fall blir det slow cooking :-)


Sandys raw carob- och chokladmousse

2 mogen avokado
2 msk rå kakao
2 msk carob
ca 7 dadlar
1 msk rå honung eller agave
1 krm äkta vanilj
1 msk kokosolja

Mixa allt i en matberedare till en slät smet. Se till att avokadon är mogen och ganska mjuk, då blir smeten slät och god. Avnjut med färska bär och lite mynta.



Carob är en frukt vars smak påminner lite om kola och choklad. Det är ett superbra alternativ till choklad om man t.ex. vill minska på det. Kakao gör en pigg och ger en liten energikick, det är en stimulant och för mycket av det goda kan göra att min blir trött i längden. Jag är en äkta chokladjunkie och då är det bra att varva med carob emellanåt :-)

Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar