söndag 16 februari 2014

Nedräkning

Nedräkning till smekmånaden! Weeee!!! Dags att börja packa. Köpte häromdagen sjukt dyr solkräm till resan (så dyr att jag blev arg och ändå köpte jag den...). Jag vill absolut ha en så kemikaliefri och bra solkräm som möjligt. Vanlig solkräm är verkligen INTE bra för huden och särskilt inte i solen. De innehåller mängder med kemikalier och ämnen som förstör huden på sikt. Hade jag haft lite bättre framförhållning skulle jag köpt Aubrey Organics solskydd och Aloe Vera gel från Iherb. Har läst att de är bland de bättre och naturligaste som finns just nu.

Gick till hälsokosten och köpte till slut AnneMarie Börlinds solskydd SPF 20 och 30. De hade några andra billigare, ekologiska alternativ men tyckte ändå att de innehöll endel tveksamma kemikalier. Är verkligen ingen expert men tyckte att Börlinds solkydd var den mest naturliga. Gillar också att SPF 30 är anti-aging. Sure, jag vill bli snygg och brun men INTE på bekostnad av framtida rynkor och andra hudproblem :-) Haha!

Ny bikini och "naturligt" solskydd, check!

AnneMarie Börlinds solskydd innehåller inga parabener, silikon, PEG, syntetiska färger eller animaliska extrakt och är baserad på naturliga ingredienser. Tummen upp!

Love!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar