tisdag 4 februari 2014

Love me some smoothie

Jag är ett smoothiefreak! Green smoothie, bärsmoothie, fruktsmoothie, supersmoothie.... Jag kör hela registret dagligen. Enligt mig finns det inget enklare och godare sätt att få i sig massor av näring och nyttigheter :-) Mina smoothies är alltid raw samt gluten- och laktosfria. Inte baserade på mjölkprodukter. På helgerna (när man har mer tid) "lyxar" jag till det med färskpressad grapefruktjuice i mina smoothies, amazing (om jag får säga det själv).

Färskpressad grapefruktjuice, best ever!

Mixar en jäkla massa frukt. C-vitamin smoothie var det här!



Super C smoothie
1 citron
2-3 kiwi
2 färskpressad grapefrukt
1/2 dl havtorn (valfritt)
1 apelsin

Mixa allt i en blender. Njut! Laddad med massa c-vitamin, kan behövas så här års.

Är man ett raw food freak har man en Vitamix blender, så enkelt är det ;-)

Love!


3 kommentarer:

  1. Har ingen juicepress, tror du det skulle fungera att mixa grapefrukt och sen sila den för att göra juice?

    Vitamix är verkligen toppen, första mixern som jag inte bränt sönder (även om säkringen löst nu ett antal gånger).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grapefrukt, citron och apelsin pressar man lätt i en enkel citruspress som man pressar med handen :-) supersmidigt. Alternativt så som du föreslår funkar också finfint :-)

      Radera
    2. Citruspress såklart! Sorry, kopplade inte på hjärnan tidigare.

      Radera