fredag 18 januari 2013

Wow, vilken detox!

Min första matkasse någonsin kom från Ekodirekt hem till vår dörr igår. Galet lyxigt och det var en fröjd att packa upp alla fina varor, det kändes nästan som om man hade en egen trädgård hemma och precis "skördat" en massa godsaker. Fräscht och gott, det smakade "äkta" och "på riktigt" om maten vi åt igår. Kan inte beskriva det på annat sätt.


Vi startade en raw food detox strax efter nyår och det går som på räls, det har på något sätt blivit en livsstil och känns inte jobbigt eller tråkigt alls. Tvärtom, det ger så mycket! Det är en härlig känsla och jag har mer energi nu än jag haft på länge. Min kära pojkvän har gått ner fler kg redan. Han är dessutom galet duktig och går till gymmet varje dag. Det är all raw food som ger honom energin och han är som en ny människa i sinnet också. Wow, härligt!

Fruktskålen välfylld igen :-)

Han gick ner 6 kg i våras under vår förra detox, han har lyckats behålla sin vikt men gick upp något kg i december. Nu ska han ner ytterligare minst 6 kg och är redan på god väg. Plättlätt säger han, va?!! Det låter inte klokt men det går sjukt bra. Vi ska gifta oss i augusti och då vill han vara i sitt livs form. Det kommer han vara långt innan dess om han fortsätter i den här takten. Go darling!

Här är vår sängfösare, världens godaste drink om du frågar mig. Jag föredrar gröna juicer på kvällarna så detta är lyx, haha! 

Zalys red-drink

3 blodapelsiner
1 m ingefära
2 passionsfrukt

Pressa blodapelsinerna och ingefäran i slow juicern/råsaftscentrifugen och garnera med passionsfrukt. Wow, vilken smaksensation!

Wohoo för 2013!

3 kommentarer:

  1. Jag kör med ekolådan så jag vet precis hur spännande det är att packa upp lådan när den kommer. Oftast alltid något nytt också som man aldrig testat.
    Juicecentrifugen är hos oss en av dom mest använda kökstredskapen. Kul att hitta på nya smakexplosioner. =)
    Låter spännande med Raw food detox. Har ni något slutdatum, eller har det blivit en typ av livsstil och ni tänker köra vidare?

    / Sabine www.valbefinnaren.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sabine. Min pojkväns mål är att gå ner till 88 kg innan augusti men han har bara ett kg kvar till det målet :-) Han kör så det ryker fortfarande så det har mer blivit en livsstil. Vi brukar göra mer ordentliga utrensningar/detox 2 gånger om året men för varje detox vi gör äter vi bättre och tränar bättre efteråt. Det tar oss altid till en ny nivå. Sedan äter man inte perfekt jämt men mer och mer. Mitt mål är egentligen att må riktigt bra, har mycket energi och ha riktigt bra hälsa. Jag putsar lite på det hela tiden och blir bättre och bättre på det men tar det i min egen takt. Fin blogg du har! Tack så mycket :-)

      Radera
  2. Din blogg är så otroligt inspirerande :D

    SvaraRadera