onsdag 23 januari 2013

Morgonträning

Bytte mys-mode mot tränings-mode i morse men inte utan en supersmoothie innanför västen. Har lite extra svårt att gå upp och träna på morgonen nu när det är kallt och mörkt... Jag är pigg på morgonen men gillar lugn och mys istället för att hetsa iväg till träningen. Mitt beslut att träna i morse var världsbäst, det kändes så skönt i hela kroppen!

Good morning purple lips from purple smoothie
Ni har väl inte missat att Blueberry har 50% på hela sitt sortiment t.o.m. 10/2! Wow, det blir många turer förbi närmaste butik extra ofta. Inhandlade en grym och otroligt smakrika bipollen sist. Den smakar mycket och gott, ett tecken på bra kvalitet. Bipollen är den mest näringstäta superfood som finns, fullproppad med näring, vitaminer, mineraler m.m. Bästa vinter-boosten. Kunde såklart inte låta bli att köpa på mig rå choklad och jag älskar Conscious choklad med maca och blågrönalg. Både gott & nyttigt, bästa kombon och mitt motto. YEY!




4 kommentarer:

  1. Vad rekommenderar du att man ska börja med om man är lite nyfiken på rawfood?
    Kul att hitta hit förresten!
    /Jessica
    Www.printingdown.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jessica! Jag rekommenderar att man prövar lite raw food efterrätter, smoothies och alltid gör extra stora sallader till maten. Pröva några recept som ser lockande ut och kanske byt ut din frukost eller de söta, sockriga desserterna till något mer nyttigt men gott :-) Lycka till! Kul att du hittade hit!

      Radera
    2. Tack för tipset. Några frågor till:-) när du använder kokosolja är det med eller utan smak? Jag tänker också på all frukt man äter, blir det inte mkt socker? (jag vill inte gå upp i vikt av mina nya vanor:-)
      Sen undrar jag hur mättande en smothi är, räcker det men en sån till frukost/kvällsmål eller äter du något annat till då?

      Radera
    3. Jag använder oftast Holistics kokosolja eller Go for Lifes. Det ska vara av bästa kvalitet, annars är det ingen idé ;-)
      Jag äter inte mer frukt än jag gjorde innan jag började äta raw food, mer bär kanske i alla mina smoothies. I början åt jag mer frukt och nötter men nu vill jag ha mer grönt i min kost. Det är svårt att gå upp i vikt av raw food även om du skulle äta mycket frukt. Mina smoothies är väldigt mättande, de innehåller mer näring och energi än vilken annan frukost eller mellis som helst. Jag proppar smoothien med mängder av näring och nyttigheter som jag lätt dricker upp. Ett väldigt bra sätt att få i sig mer nyttigheter och näring! Bästa frukosten och man står sig betydligt längre än på mackor, kaffe och gröt. Lycka till och pröva på! Du kommer inte ångra dig men viktigt att göra det i sin egen takt! Man behöver inte köra på 70-100% råkost direkt :-)

      Radera