måndag 15 oktober 2012

Superhälsotips

Thohoo! Eller lite pust och stånk. Sicket trist väder. Vi har börjat med morgonpromenader vilket är helt amazing :-) Vilken start på dagen, jag är som en ny människa. YES! Men inte lika kul i regnvädret, jag brukar försöka tänka "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder" så gott det går, haha! Well...

Missa inte en helt fantastisk raw food middag på torsdag! Riktigt god och förstaklassig hälsomat. Det är Pure. Organic. Raw. som organiserar Dinner Clubs och de är superduktiga har jag hört. Jag ska absolut dit och äta mig mätt på det godaste och bästa för kroppen :-) Wow, kan det bli bättre? Anmälan sker till Erika@frontraw.se (070-402 92 54) Plats: Hagagatan 42, Vasastan. Kostar 950:- för 6-rätters förstaklassig middag. För mer info se föregående inlägg.

Fick ett fenomenalt tips av min underbara kollega Lotte. Hon brukar dricka bubbelvatten med någon msk rå äppelcidervinäger. Hur bra som helst! Äppelcidervinäger är en riktig dunderhuskur. Den innehåller vitaminer, mineraler, antioxidanter, verkar bakteriedödande, bra mot acne och hudbesvär, bra för matsmältningen, effektiv mot celluliter, kolesterol- och blodtryckssänkande, bra mot kroppsodör och dålig andedräkt samt används flitigt för viktnedgång. Wohoo! Jag boostar min äppelcidervinäger-dryck med granatäpplen. Yummie :-)


Nu när hösten är här ser jag till att mina morgonsmoothies innehåller extra mycket supernäring så att jag får en riktigt fantastisk superdag! Jag boostar min smoothie med bla:

Bipollen -  innehåller mängder med näring, är mest näringstät av nästan alla superfoods!
MSM - bra för hår, hud, naglar, vid träningsvärk samt ger energi!
Gojibär - innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler.
Kokosolja - bra och viktig fettkälla, bra för hjärnan, verkar fettförbrännande, innehåller vitaminer, mineraler, antioxidanter samt omega 3, 6 och 9.
Nyponpulver - C-vitamin samt vitaminer, bra för immunförsvaret bl.a.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar