torsdag 4 oktober 2012

Höstenergi!

Tjohooo! Wow. Vi har börjat gå upp lite tidigare om morgnarna för att träna. Det blir oftast promenad med intervallsprint. Så fantastiskt härligt och skönt! Jag är en mycket gladare och trevligare person om dagarna och känner verkligen skillnad i mitt välbefinnande. Är dock bra trött på kvällarna men det tar också ett tag för kroppen att vänja sig. Jag måste se till att äta mer kolhydrater (dvs bra kolhydrater inte socker och mjölprodukter..) annars går jag ner i vikt, vilket är ett no no för mig.

Jag fick lite tips från ett träningsfreak idag (man ska lära sig från de som har koll :-): Ät protein upp till en halvtimma efter träningen om du vill gå ner i vikt men om du vill gå upp i vikt ska du äta kolhydrater. Det är minst lika viktigt med träning för de som vill gå upp i vikt som för de som vill gå ner.

Vi hängde lite på Bondens marknad i helgen, fantastiskt :-)





Kan inte få nog av närande, energigivande och renande gröna juicer och smoothies. Är extra glad över att det är grönkålssäsong, det är bland det bästa med hösten :-)

Green energijuice

Några blad grönkål
2 äpplen
1 citron
1 cm ingefära
2 stjälkar selleri
1 tsk spirulina (valfritt)
1 tsk vetegräs (valfritt)




Hett tips är att lyxa till med granatäpple i din gröna juice
Tack Catherine "Energibruden" Hirota för din energi och glädje. Du är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar