fredag 28 september 2012

Raw food lunch och stresstips

Kaffemakar'n goes Raw Food.Wow! Åt världens bästa raw food lunch på Café Kaffemakar'n idag. Otippat och sjukt kul att de börjat med raw food. YES! Det ligger på Lästmakargatan 26, ganska nära Mood-gallerian. De har några raw rätter, raw food bars, smoothie och raw choklad m.m. Vilken total lycka! Raw sushin var urgod :-)

Kaffemakarn goes RAWFOOD, YES!

Diverse superfoods

Raw food lunch



Supergod raw sushi

Nu är nästan alla mina kosttillskott och superfood slut så det är hög tid att införskaffa sig ett bra förråd för att hålla sig pigg och frisk nu när hösten är på intåg. Jag känner av omedelbart när jag inte tagit hand om mig själv. Det har varit en del stress, superfoods som tagit slut och lite slarv med maten. Jag märker direkt när det barkar åt fel håll, nu är det dags att styra upp det här och jag längtar så för man vill väl inget hellre än att må så där tipptoppbra! En superfin kollega på jobbet har hoppat på en "kurs" där man jobbar med sig själv och får övningar varje vecka. Den här veckan skulle hon stanna upp varje timme och känna efter hur hon mår. Är inte det helt fantastiskt? NÄR gör man det över huvudtaget i normala fall, typ ALDRIG. Jag blev så inspirerad och började känna efter lite själv. Ganska läskigt i början när man kommer på att man inte vet hur man mår. Kom till slut fram till att jag mår oftast väldigt bra och är ganska pigg trots att jag ibland tänker att det är tvärtom. Intressant!

Ett till tips jag fick i veckan var att leva i nuet. Under stressiga stunder tänk att sysslorna/arbetet man utför i sig inte är svårare/jobbigare att göra fast de är fler mot när de är färre. Oftast tänker man på allt man behöver göra och lever hela tiden i framtiden i huvudet, det är ett stort stressmoment i sig. Stanna upp, känn efter hur du mår och lev så mycket i nuet du bara kan!

Luv :-)

1 kommentar:

  1. Åååå gud vad gott! Tack för tipset och en bra blogg! <3

    SvaraRadera