lördag 18 augusti 2012

Jag = prio 1

Halloj! Wow vilken intensiv tid jag har haft sedan jag kom hem efter min semester jobb, jobb, jobb och åter jobb. Nu är man bra sliten och trött. Det är ju såå kul när det händer saker, särskilt om de handlar om raw food och hälsa. På "doktorns" (min egen samt mina nära och käras) order blir det en superlugn helg med vila och mycket greens :-) Jag vet hur lätt det är att ryckas med i alla måsten, mitt nya mål är att prioritera mig själv nästa vecka. Jaa, varför inte ha egen vecka varje månad då man bara gör sådant man vill och tycker är kul och absolut inget annat :-) Den här vecka har jag bl.a. lunchat på Blueberry. Kan verkligen rekommendera goda mullbär som snack under dagen.

Lunch på Blueberry

Skrivbordsnack - mullbär från Holistic
Vi hade en grym semester i Portugal, som jag skrev litegrann om tidigare. Vi reste runt väldigt mycket på egen hand och upptäckte det fina landet. De hade inte särskilt mycket raw food att erbjuda men däremot mängder av färska grönsaker, fisk och skaldjur. Mums. Vi inhandlade dock en blender under resan för att göra egna frukostsmoothies och green smoothie. Hur bra som helst! Jag hittade även endel superfoods som bipollen och gojibär :-) Wohoo!

Frukostsmoothie i Portugal på färska bär, pumpafrön, linfrön, gojibär och olivolja

Kefir med bipollen, björnbär och blåbär. Donna Gates förespråkar kefir och goda bakterier för tarmarna

Fantastisk inhemsk bipollen :-)

Dags att meditera, aloha! :-)



4 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att komma in här och läsa. Självklart ska du ha en prio vecka varje månad, alla borde ha det, det är viktigt att ibland komma ihåg sig själv också :-) .

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Precis du har helt rätt :-) Kram!

      Radera
  2. Hej goding! <3
    Vilka härliga bilder och text! Donna Gates är verkligen intressant... Hennes budskap och tankar tror jag starkt på!! Är hennes bok bra? : ) Funderar på att kanske beställa den...
    Det är synd att man inte kan få tag på riktig kefir här i Sverige..(!)
    Eller man kan ju göra kokosmjölkskefir men kefirpulvret är ju så dyrt att köpa här. I USA är allt sånt så himla billigt ju, orättvist!!!! :/ Men vi får ta det vi har istället hehe... Typ mullbär är ju sjukt gott iaf. :D
    Har du facebook förresten? : )
    Kramis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Donna Gates är grym! Jag gillade boken skarpt. Den borde alla läsa, skulle verkligen lösa måga hälsoproblem. Just nu ska jag börja läsa hennes bok Baby Boomer Diet (tror den är något mer anti aging inriktad, alltså god kosthållning som främjar hälsan och naturligtvis gör så att man ser ung och fräsch ut :-) Donna Gates skriver i sin bok hur man gör egen Kefir. Ska bara hitta något bra probiotika-pulver så får man starta en egen kefir-fabrik, haha. Ja synd att d ska vara så dyrt... Är rätt sugen på att åka till Californien. Ja, har FB jag heter Sandra-Maria Pettersson där :-) Adda gärna mig! Ha det superbäst, jag älskar dina inlägg, jag hinner inte alltid kommentera så mkt som jag vill. Du är grym! kramar <3

      Radera