söndag 26 augusti 2012

Hälsoresornas hälsoresa

Många är så fascinerade över att jag ofta väljer bort tårtor, kakor, godis, läsk, chips osv. Jag har inte mycket sug för det längre men jag förbjuder inte mig själv om det mot all förmodan skulle falla mig in att äta just det. Ju bättre, hälsosammare och mer näringsrik mat jag äter desto bättre mat vill jag ha. Det känns inte lika bra och gott att äta skräpmat längre, särskilt inte när kroppen mår så bra. Jag känner verkligen glädje när jag unnar mig det bästa och godaste av näringsrik och hälsosam mat. Det finns så mycket gott som är bra för kroppen och hälsan att äta, jag behöver aldrig känna att jag missunnar mig något. Fantastiskt va!

Biomys med Kombucha och probiotisk raw choklad från Ombar. Fantastiskt att tillsätta bra bakterier för magen, då gör man kroppen gott samtidigt som man njuter. Världsklass!

Häng med till Hippocrates med Rawfoodmiddagar i höst! Vill du göra något för kropp och själ då är det här den ultimata resan. Här ingår mat, undersökningar, behandlingar, aktiviteter och träning, det senaste inom hälsa m.m. Hippocrates hälsoinstitutet i Florida har blivit utnämnd till det bästa hälso- och medicinska spa institutet i världen, WOW! Är det dags att må riktigt toppenbra, ha massor av energi och livskraft bli fri från sjukdomar och åkommor då ska man unna sig en fantastisk semester i Florida på Hippocrates. Läs mer om resan som Rawfoodmiddagar anordnar och hur man bokar här
Det här är hälsoresornas hälsoresa som kommer att förändra ditt liv!

Mer info på www.rawfoodmiddagar.se


2 kommentarer:

  1. Jag har redan läst om den här resan och skulle såå gärna vilja åka! men bl.a. pga jobb har jag tyvärr ingen möjlighet...

    Jag undrar om du möjligtvis har tid att skriva ner några tips till mig...
    Jag skall för första gången springa ett lopp på 1 mil. (Jag började löpträna i maj i år.) Nu börjar jag bli lite nervös för att jag inte skall klara 1 mil :-). Ibland går löpträningarna bra, men ibland är det så himla tungt. Skulle gärna vilja veta hur du hade ätit inför ett sådant här lopp för att få bästa energi. (vet att även sömn och vatten t.ex. spelar in).
    Jag började med raw food för några månader sedan. Oftast tar jag en morgondrink på varmt vatten, ingefära, gurkmeja och citron det första jag gör. Ca 30 min senare tar jag en grön smoothie och när jag kommer till jobbet tar jag en fruktsmoothie på nötmjölk. Sen äter jag oftast raw antingen till lunch eller middag. De mål jag inte är raw äter jag ”vanligt”. Även kött etc. Fast äter i stort sett aldrig vanligt mjöl eller socker. Ibland kan det även bli någon dag då endast frukost och mellanmål är raw.
    Jag har bl.a. chlorella, vetegräspulver, hampaprotein, kokosolja hemma.
    Jag skulle bli jättetacksam för tips och råd!
    Mvh
    Maria B

    SvaraRadera
  2. Hej Mrs B! Ledsen för sent svar på din kommentar :-(
    Vad spännande med att träna upp sig till att springa en mil! Vilken superbra utmaning :-) Du gör helt rätt, morgondrink och green smoothie är superbra! På helgerna, när du har mer tid kan du gärna äta en liten sallad med kanske avokado, groddar och annat gott för att ladda lite mer. Nötmjök är superduperbra! Helst mandelmjölk då den är mer basisk och riktigt bra för kroppen. Behöver du mer energi tag inte bort mandelpuplan utan mixa nötter med vatten och kanske någon sötning som kokosplamsocker eller stevia (ej agave). Gör sedan en chiapudding på nötblandningen genom att blanda i 1/6-dels chiapulver och rör om då och då i ca 15 min. Ät gärna gröten med bär. Innehåller mkt omega 3 samt bra näring när man vill ut och springa. Du äter väldigt bra! Som sagt ät mer av nötpulpan för mer energi och orka mer, tag inte alltid bort den, gör chiapudding. För energi och mer basisk kost satsa på mandel (inte för mkt bara, variera). Du äter bra kosttillskott. Sun Warrior protein är bra om du vill köpa ett sjysst proteinulver, men tycker det låter som du redan får i dig bra protein i kosten. Vet du vilken blodgrupp du har? Viktigt med bra Omega 3 kosttillskott tex Eskimo. Se till att lunchsalladen innehåller groddar, avokado m.m. med kallpressad olivolja, citron och kallpressad äppelcidervinäger. Blanda inte kolhydrater med protein (inte bra för matsmältningen), ät gärna kokt Quinoa (inte helt bra att bara grodda eller blötlägga). Hoppas detta ger dig lite bra generella tips! Är du intresserad av en skräddarsydd hälsoundersökning och ännu fler konkreta tips om din hälsa samt kostrådgivning kan du gärna kontakta mig på sandra@sporteopthy.com (hälsoundersökningen är gratis och ger dig bra info, fullständig rådgivning ingår vid köp av Sporteopathy-kit. Kontakta mig för mer info)
    Lycka till! :-)
    Kram /Sandra

    SvaraRadera