tisdag 1 maj 2012

Jordgubbs- och mangosmoothiemorgon

Firar att solen och våren är här med en jordgubbs- och mangosmoothie. Yummie!

1/2 -1 dl jordgubbar
1/2-1 mango
1 msk kokosolja
2 msk hampafrön
Boost: 1-3 msk nyponpulver
Vatten

Mixa alla ingredienser i en blender och servera i ett glas.

Hittade världens bästa nyponpulver på hälsokosten (Hornsgatans hälsokost) häromdagen. Det är raw, ej upphettat över 40 grader för att bibehålla näringen. Otroligt c-vitaminrikt, bra för immunförsvaret, huden, verkar skönhetshöjande och främjar elasticiteten i benens, hjärnans och hjärtats ådror bl.a. Wohoo! Magiskt :-)




2 kommentarer:

  1. Hej, såg i ett tidigare inlägg att du sökte efter omega 3- tillskott som är raw. Jag är ingen expert men tror att linfröolja är raw, den finns kallpressad i alla fall. Finns på svensktkosttillskott.se bland annat.

    Har precis börjat dricka gröna smoothies. Tycker dock att det är svårt att dölja nässelpulversmaken men jag provar mig fram. Ska köpa ingefära och börja ha i rejält med citron. Har du upptäckt om det är någon speciell smak/frukt som döljer nässelpulversmaken extra bra?

    Tack för fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, hittade ett jättebra omega 3 kosttillskott som heter The Essential Woman från Barlean's :-)

    Åh vad grymt att du börjat med green smoothie, det är verkligen en hälsobomb och bland det bästa jag vet. Ta kanske lite mindre nässelpulver i början och öka när du vant dig lite mer vid smaken, annars döljer äpple, citron, ingefära och mango smaken väldigt bra. Öka på frukten i dina smoothies, efter ett tag tycker man att den "gröna" smaken är god :-) Jag har vant mig vid den. Började nyligen gurkmeja i mina smoothies det märks på smaken och krävs att man vänjer sig lite. Men nu är jag hooked. Lycka till och berätta gärna om dina upplevelser och hur du mår efter att du infört dina gröna smoothies :-) De gör mig verkligen pigg och glad! Hoppas du märker samma.

    Kul att du gillar bloggen och hoppas du hittar massa inspiration! :-)

    SvaraRadera