måndag 9 januari 2012

Raw food fabriken

Så här kan det se ut på söndagkvällarna när vi förbereder veckans matlådor :-) Vårt kök förvandlas till en liten råkostfabrik. Är det något som behöver vara färskt tillsätter jag det på morgonen. Det gäller t.ex. röror, olja och groddar. Supersmidigt och tidssparande. YEY för det!


Färggranna luncher gör en glad!

I bakgrunden kan ni se att jag förbereder green smoothies samtidigt. Vi köpte ett extra glas till vår blender så att vi kan förebereda smoothies och förvara dem i kylen. Vatten/vätska tillsätter jag samma morgon innan jag mixar allt. Supersmidigt och rätt smart om jag får säga det själv...;-) Hackade grönsaker håller sig lika bra i matlåda som i kylen.

Raw food lunchen behöver alltså inte vara jobbig och bökig :-D

Aloha!

3 kommentarer:

  1. Åh va gott det ser ut :D Duktiga ni är!
    Vad brukar du ha i matlådan? : )
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jag gör oftast olika sallader för det är enklast. Jag vill ju att det ska vara enkelt och gå fort:-) Jag har i olika groddar, avokado, olika sallader/färska kryddor, olika frön och nötter, kål, blomkål ibland osv. Det känns inte trist eftersom det går att variera i oändlighet. Det är gott med olika röror till också tex rå guacamole, rå pesto eller rå hummus :-) Hur gör du? Gör du matlådor också? Kram <3

    SvaraRadera
  3. Mmm, det ser gott ut. Jag har också märkt att sallad är otroligt mångsidigt. Jag åt sallad till lunch en hel sommar under ett sommarjobb och mina kolleger tyckte jag var lite vrickad som åt "samma sak" dag ut och dag in. Men det var det ju inte alls ;)

    SvaraRadera