söndag 20 november 2011

Microträna på jobbet

Vi är några på jobbet som tillsammans börjat ta mikropauser med mag- och armövningar under arbetsdagen. Det är grymt! I början var vi två men nu blir vi bara fler och fler. Min kollega blev inspirerad av sin bror som också microtränar på sin arbetsplats. Han blev av med sin ryggont och vi är många som kan göra fler armhävningar än vad vi någonsin kunnat tidigare. Vi började med ca 5-10 armhävningar två gånger per dag och plankan i 1 minut två gånger per dag. Det tar ingen tid alls och man får snabbt energi i kroppen och kan genast fokusera bättre på sin arbetsuppgift. Nu gör vi mer än dubbelt så många armhävningar och plankan klarar vi att hålla längre.

Det är en jättekul och toppenbra mikropaus. Tänk att på en dag har man ibland gjort 40-50 armhävningar och plankan i ca 3 min. På en hel vecka har man gjort över 200 armhävningar, lätt som en plätt. Man startar på sin egen nivå och vips har man dubblat antal armhävningar. Wohoo!

Vårt mål är nu att klara 50 armhävningar till jul. No problem, haha! Utmana dig själv och överraska din familj, vänner, partner med ett gäng armhävningar. De kommer bli superimponerade :-)


Vi inspirerar fler och fler och det är en jätterolig grej att göra tillsammans och peppa varandra. TÄNK er hur många armhävningar jag kommer kunna göra till våren, haha!

Ok, från träning till godis.



Hittade Pacaris raw choklad i godisbutiken när jobbet (Carmella vid Hötorget). Galet dyrt men värt att unna sig ibland. Suupergott OCH nyttigt :-) Finns i smakerna blåbär, havssalt, maca, spirulina och vanlig choklad. MUMS!

Resultatet av inköpen från Allt för hälsa mässan
På Allt för Hälsa mässan passade jag på att inhandla lite superfoods och mer rå choklad såklart. Upptäckte ett nytt märke Ombar. Suupergott & nyttigt!




3 kommentarer:

  1. Wow va inspirerande!!! Ska jag föreslå till min mamma, som hon kan kanske införa på sitt jobb! :D Tänk hur många armhävningar du kan göra nästa vinter ; ) . Kanske bäst o göra benböj varannan dag så att ni inte får större armar än lårmuskler haha ; )

    SvaraRadera
  2. Härligt! Inspirerande! Det här måste jag tipsa om och länka till i min blogg (www.maggie.papper.fi)! Och givetvis försöka utföra på min arbetsplats också. Tyvärr sitter jag ganska ensamt i ett vindsrum, med kollgerna i nedre våningen...

    SvaraRadera
  3. Haha, precis kanske bäst att variera träningen men nu går vi "all in" på armhävningar och målet är 50 st till jul. Vi ligger på ca 30+ vilket är sjukt bra för mig som aldrig någonsin klarat av så många tidigare. Min kollega känner inte längre av sin musarm efter att vi börjat mikroträna regelbundet på jobbet. Magda, det är ju toppen att smyga ner till dina kollegor ett par gånger om dagen och göra lite armhävningar så får du en trevlig, rolig och välbehövd paus :-) Vilken fin blogg du har! :-) Det här är är ett bra sätt att börja träna och man blir peppad på mer efter ett tag. Det är helt otroligt hur bra det funkar! Ha det bäst!

    SvaraRadera