onsdag 9 november 2011

Green energy latte

Greens, greens, greens, Det är det mest fantastiska som finns. Hittade äntligen Svenska grönkålsblad i affären häromdagen. YEY! Blä kanske ni tänker men det är så fantastiskt bra för kroppen och jag slänger bara ner några blad i mina smoothies eller juicar dem med en massa frukt så blir det ruskigt gott och galet nyttigt. Ingen behöver längre lida för att få i sig lite grönt :-)



Hälsofördelar med gröna grönsaker
- otroligt näringsrik, innehåller mängder med viktiga mineraler och vitaminer
- lättsmält
- klorofyllmolekylen liknar människoblodet och det är som att få en blodtransfusion

Green energy latte
Sandys green energy latte

3-4 grönkålsblad
1 lime
3 äpplen
2-3 stjälkar selleri

Juica alla ingredienser i en råsaftscentrifug, Voila! Energi, blodtransfusion och näring i ett litet glas :-) Enjoy!


Soon to be green smoothie

3 kommentarer:

  1. Nyttigt värre!! :D
    Ser supergott ut, kan behövas i kylan!
    Vad har du för juicecentrifug? : )
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Supernyttigt OCH galet gott! Råsaftcentrifugen vi har är en Philips HR1861. Bara vanlig juicecentrifug. Vi har även lyckats få tag i en slow juicer, vilket är ännu bättre men lite svårare att få tag i idag. Den maler och pressar, vilket dels gör att man får i mer fibrer och juicen "skiktar" sig inte. Dessutom skär den inte sönder cellerna och då bibehålls mer näring och vitaminer. Juice från en slow juicer sägs hålla längre, dvs näringen och enzymerna är kvar längre än i centrifugerad juice. Läs mer här: www.slowjuicer.com
    Ha det bäst! kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha va komiskt, googlade på Phillips HR1861 för jag funderar på att köpa den, och då kom jag in här där jag ser att du svarat mig (för typ hundra år sedan) som jag inte har sett förrän nu!!! :S Bättre sent än aldrig.

      Tycker du att phillips funkar bra? Är den lätt att göra rent osv?

      Nästan alla på nätet är ju supernöjda med den så jag funderar på att slå till... vill verkligen ha en NU. Ja slow juicer verkar ju verkligen intressant! Vilken tycker du är bäst?

      Kram <3

      Radera