tisdag 29 november 2011

Cookies with attitude

Jag brukar göra ett lass med kakor som jag sedan äter till mellanmål eller när jag blir lite sötsugen. Jag menar självklart hälsosamma, råa och fantastiskt goda kakor såklart :-)

Jag har ökat på med träningen den senaste tiden bl.a. börjat med spinning sedan i somras. Tyvärr har jag gått ner i vikt vilket inte var meningen, glömde att jag behöver äta mer när jag tränar hårdare :-)  Det ska bli sjukt intressant att se hur tarmreningen går och om jag lyckas träna lite mer samt öka i vikt. Har lagt om mitt spinningpass till ett styrkepass istället, så att jag kan öka muskelmassa. När jag träffade Johanna, som gjorde en undersökning på mig och min hälsa kom hon fram till att jag behövde gå upp lite i fett och i muskler. Mitt mål är att äta lite oftare och se till att jag får i mig ordentligt både före och efter träningen. Annars är tarmrening ett riktigt bra sätt att gå ner i vikt på och "detoxa" ordentligt.

Cookies with attitude

1 dl mandel
1 dl kokos
2 dl havregryn
1 msk rå kakao eller 2 tsk kanel
1/2 dl gojibär eller russin
4-5 dadlar
1-2 äpplen

Mal mandlarna i en matberedare. Mixa äpplen separat i blendern. Blanda malda mandlar och rivna äpplen med övriga ingredienser. Forma till platta kakor på en ugnsplåt och låt stå i ugn på låg värme ca 40 grader i 10 timmar. Yummie!!

<3 Cookie luv!

2 kommentarer:

  1. MMM yummie värre du!! : ) Har gjort liknande kakor och det är verkligen sjukt gott! Fast just nu är jag inne på olika bollar som ja brukar proppa i mig efter träningen.... längtar varje gång när jag tränat efter dem, på det sättet går man nästan o tränar bara för att få stoppa i sig dom haha, :D

    Om du vill gå upp i vikt så ät fett ihop med socker.. typ nötter och frukt.
    Som kakaorna ovan! Har märkt att jag går ner i vikt om jag inte kombinerar dessa två. och tvärtom om jag gör det!
    Litet tips bara. ; )

    Lycka till och keep us posted om din tarmrening!!! :D
    Ska du göra en sån där tarmsköljning också?

    Kramis <3

    SvaraRadera
  2. Hej Emma! Mmm.. låter som supergoda bollar, kan inte du lägga upp något recept på dem? Låter toppen! Jag har gjort en hel del bollar men tröttnat lite, jag kanske bara behöver lite variation. Haha!
    Ahh! Bra tips om socker & fett, det ska jag ta med mig. Då blir det bollar och kakor efter träningen samt fler raw food desserter. Du har ju så många bra recept. Gillar jättemycket!
    Tarmsköljning hade jag inte tänkt göra, funderat på om jag ska göra sådan där enema som man kan göra hemma själv men får se... Gjorde en riktig tarmsköljning hos ett proffs en gång för något år sedan men man ska nog göra den ett par gånger för att få bra effekt sedan ska man inte göra den för ofta. Ska bli sjukt spännande med reningen i alla fall. Ha det toppen! :-) Kramar <3

    SvaraRadera