torsdag 3 november 2011

Chokladjunkie

Jag är en chokladjunkie, jag är gaaalen in choklad! Vilken TUR att det är en bra grej eftersom rå kakao är så galet hälsosamt! YEY för mig och alla er andra chokladälskare där ute :-)

Här är mina topp 4 chokladfavoriter som man kan mumsa på utan dåligt samvete.

1. Pacaris råa choklad med spirulina, smakar supergott och är toppenbra. Fick den av fina Johanna när hon var på besök :-) Finns i välsorterade hälsokostaffärer och på NK bl.a.

2. Conscious rå choklad, jättegott och finns i olika smaker samt är boostade med olika superfoods.

Macha latte och Conscious choklad från Blueberry förgyller vilken eftermiddag på jobbet som helst
3. Green & Black's organic mintchoklad (inte rå men kan bara inte låta bli :-)

4. Kokostoppar med choklad (eget recept)



Kokostoppar med choklad

2 msk kokosolja
2 msk rå kakao
1 msk rå honung
1 dl kokos
1 dadel
1/2 dl cashewnötter

Svårt att öppna en kokosnöt? Använd hammare men akta fingrarna :-)
Mixa allt i en blender och forma till kokostoppar. Ställ en stund i kylen (ca 30 min - 1 timma). Ät och njut!

1 kommentar: