måndag 31 oktober 2011

Bondens egen boost

Sprang på Bondens egen marknad på söder förra lördagen. Kan verkligen rekommendera, lite mysigt lördagsfördriv. Finns både på Södermalm (Katarina Bangata) och Östermalm men även i Göteborg, Malmö samt andra städer runt om i landet. I december kommer de att ha julmarknad på lördagarna :-) Najz.

Jag ville köpa det mesta som fanns eftersom jag är en big fan av ekologiskt och närproducerat men när jag hamnade vid Go For Life gick jag "all-in" på en massa superfoods. Tänkte att det behövs en rejäl boost så här års. Det blev lite incabär (antioxidantrika), manukabär (bra mot förkylningar och är antibakteriell), råa kakaobönor (antioxidanter, näringstät och uppiggande) samt hampafrön (innehåller protein, hjälper kroppen att återhämta sig efter träning samt att bygga upp muskler). Tyckte jag var en fantastisk investering. Jag brukar boostar mina smoothies med dessa superfoods eller äta dem som de är, gott!






Kolla in http://www.bondensegen.com/

Här är ett fantastiskt recept på en kanongod energidrink!

Energidrink

ca 4 morötter
2 äpplen
1 cm ingefära
1 citron

Mixa i en juicepress/råsaftcentrifug. Drick och njut! Magiskt gott :-)

Ha det bäst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar