måndag 15 augusti 2011

Vilken energi!!!

Vilken energi jag fick idag, wow! Måndagar är oftast tuffast på jobbet, det är extra mycket att göra och sedan är det ju måndag... ;-)  men det gick galet bra idag och nu när jag kom hem hade jag så mycket energi över till annat. Är det inte så här det ska vara varje dag? Man ska liksom orka en himla massa annat när man kommer hem på eftermiddagen också.

Hemligheten är att jag åt/drack en hejdundrande green smoothie till lunch idag. Blev proppmätt och fick en jädrans massa energi i kroppen. Det är så sant att de dagar jag drar i mig en rejäl green smoothie till lunch har jag som mest energi, ork och lust till en massa.

Massa greens och en fryst guava
Så, nu dags att ta tag i annat kul och här är receptet på en fabulös green smoothie :-)

2 stjälkar celleri
1 äpple (gärna Granny Smith eller egen favorit)
1 avokado
1/2 citron
1 guava/mango (färsk eller fryst)
1-2 nävar ruccolasallad (helst ekologisk)
vatten

Blanda allt i en blender och servera i ett rejält glas. För den som har svårt för grönsakssmaken, blanda i lite mer frukt t.ex. ananas, banan eller hallon :-)

Med denna smoothie laddar du kroppen med massor av vitaminer, mineraler, näring och energi. Magen behöver inte arbeta extra hårt med matsmältningen, du slipper matkoma och får mer energi över. Fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar