tisdag 30 augusti 2011

Våga pröva på Raw Food

Inhandlade Ulrika Davidssons bok "Raw Food med två veckors detox". Tycker att det är en jättebra bok med många bra recept, information och tips. Särskilt om man bara vill pröva på eller komma igång seriöst med råkosten. Flera av recepten är inte helt raw men det känns som en bra kompromiss och passar bra som en övergång till en kost baserat på mer raw food. Recepten är inte krångliga och supersmarriga. Om man vågar sig på detoxen så är man en bra bit på väg och får chansen att känna av hur bra man mår och vilken skillnad det faktiskt är för kroppen att äta mer raw. Boken finns på t.e.x Adlibirs.



Börja med recept som låter goda och spännande, pröva dig fram. Vill man känna och se resultat snabbare ska man våga sig på en detox.

Även om man inte känner att man vill leva enbart på Raw Food har man mycket att vinna genom att bara pröva på samt införa mer frukt, grönt, vegetariskt och ekologiskt i sin kost. Ät det som känns rätt. Råkost känns mest rätt för mig eftersom jag vill ha mer energi, ork och slippa problem med vikt eller andra kroppsliga åkommor som acne, diabetes, cancer, förkylningar, nedstämdhet, sura uppstötningar, mag- och tarmproblem osv. Ät naturligt och det kroppen behöver för att reparera sig samt fungera optimalt.

Dagens mellanmål
Var alldeles vrålhungrig idag när jag kom hem på eftermiddagen, hällde då upp lite raw bovetecrunch från Renée Voltaire (klicka här) och några skivor kiwi i en skål. Nu har jag ork att träna (styrka på gymmet på tur) och står mig ett tag till middagen :-) Nu kör vi! Weehoo!
PS. Bovete innehåller mycket näring och även protein.

Raw bovetecrunch med kiwi, häll gärna i lite havre- eller sojamjölk. Bra eftermiddagssnack!
Jag har fått lite fler läsare sedan artikeln i Aftonbladet och är så nyfiken på vad ni vill veta mer om :-) Kommentera eller maila gärna!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar