lördag 13 augusti 2011

Citruspress x 4

Ok, nu har vi investerat i ett gäng citruspressar och jag tror att vi hittat den ultimata :-) Finns inte mycket som slår nypressad färsk juice men det ska helst vara enkelt, inte för söligt och gå fort att göra, eller hur? Det är viktigt att juice är färskpressad, det sägs att de viktiga enzymerna och vitaminerna försvinner redan 5-10 minuter efter att juicen pressats. Färskpressad juice betyder just det, att den ska vara färsk! Något att vara medveten om när man köper juice som stått framme länge på fiket eller köper färdigpresssad juice i affären. Jag köper gärna färdigpressad opastöriserad juice i vanliga mataffären ibland för att ha i mina smoothies, det är gott och går snabbt om man vill slippa pressa själv. Men med min nya apparat hinner jag pressa själv på morgonen & få i mig alla nyttigheter som annars går förlorade. YEY!

Citruspress från Cuisinart


Apelsinjuice!


Färskpressad grapefruktjuice :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar