lördag 14 maj 2011

Inte bara raw food

Wohoo, lördag. Vilken fantastisk arbetsvecka :-) Jag var ganska trött i måndags förmodligen för att det blev en sådan intensiv helg förra helgen men sedan kände jag mig bara piggare och piggare för varje dag som gick och i fredags var jag på topp, haha. Hur är det möjligt, det brukar vara tvärtom? Min slutsats är att jag ätit bra mat i veckan, sovit som man ska, tränat och tycker om mitt jobb. Igår träffade jag mina gamla kollegor (som jag saknar så otroligt mycket) på en after work och fick höra att jag ser piggare ut och verkar ha mer energi. Kul att höra, särskilt på en fredag då man normalt kan vara ganska trött och slut. Tack för det! Det är alltså möjligt, haha.

Startade denna dag med en kanna ekologisk apelsin- och grapefruktjucie, tänk att det är allt man behöver till frukost för att må bra :-) Varje morgon brukar jag försöka ha som rutin att tänka på vad jag är tacksam över och hur lycklig jag är. Det är en fantastisk start på dagen som får en på topphumör. Det finns så mycket att vara tacksam och glad över samt att det är så viktigt med en positiv syn på livet för att man ska må riktigt riktigt bra. Allt handlar om ens egen sinnesstämning. Om du utstrålar glädje och positiv energi så kommer du får dubbelt upp tillbaka men om du utstrålar negativitet samt är olycklig så är det tyvärr det du attraherar och får tillbaka. Det finns alltid något positivt att hitta även under de mest mörka perioderna i ens liv.

När vi inte äter raw food blir det mycket fisk och ångskokta grönsaker. I veckan gjorde min pojkvän en fantastisk torsk på rotfruktsbädd i vår ångugn. Rotfrukterna var knapriga och goda, vi använder ganska låg temperatur i ångungen och det blir ett fantastiskt resultat samt att grönsakerna innehåller lite mer näring än om de är genomstekta eller kokade. Supergott! Till efterrätt åt vi jordgubbar med cashewgrädde och mumsade på oliver :-) Vilken fantastisk middag! Bra tips för den som inte är redo att enbart äta raw food riktigt än.


Ha en alldeles underbar helg!

4 kommentarer:

  1. Så sant så. va du är klok kvinna! :- )
    Håller med dig om allt du skriver!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ps. det ser sjukt gott ut oxå!!!!! haha :D

    SvaraRadera
  3. Vad gott det ser ut! :D gör ofta likanade, fast i foliepaket och med lax, morötter, broccoli och blomkål. Hur gott som helst! Och som sagt, din tårta! OMG, så gott! hade velat göra den och ha den i kylskåpet att äta av varje dag. ;) måste hitta någon som fyller år snart så jag kan göra den igen!

    (http://metrobloggen.se/motnyatider/)

    SvaraRadera
  4. Tack vad ni är söta! Kul att tårtan blev uppskattad, I know! Sjukt gott är det :-) hur kan man inte gilla raw food???? Älskar broccoli och blomkål, my favourite. Ha det gott, kram på er <3

    SvaraRadera