måndag 9 maj 2011

Choklad

Wow, vilken helg! Skoj med tjejerna och galna upptåg. Nu är man trött och får betala för det roliga ;-) Försökte bota med massa träning och råkost igår men idag känns det som att kroppen detoxar och man är lite extra hängig. Inget lite mer råkost och träning inte kan bota ;-) haha!

Helgens frukost smoothie bestod av apelsinjuice, hampafrön, linfröolja, hallon och guava. Mumsigt värre!!

En sväng förbi min favoritbutik Gryningen resulterade i lite rå tahini från Gryningens eget sortiment, alltid bra att ha. Gick igenom chokladhyllan och hittade massa spännande bars och chokladsorter, häftigt, det kommer bara mer och mer :-) Här är några olika sorter om ni får för er att äta rå choklad någongång eller behöver en sjysst snack. Ett bättre och hälsosammare alternativ till vanlig choklad och godis.





:-)

2 kommentarer:

  1. yumiiiiiiiiiiiiieeeee säger jag bara! Älskar choklad, har dock legat lite lågt med chokladen och efterätterna det senaste, är lite rädd för att få candida haha.... så nu kör jag bara frukt på morgonen och bär på eftermiddagen! Det är synd att rå choklad är så himla dyrt att köpa sånt i hälsoaffären =/ Men bra att möjligheten finns dock! :- )

    Har du kollat in iherb.com förrsten som ja skrivit lite om på min sida?
    Du tjänar flera hundra kroner på att beställa saker där ifrån... de har alla bra märken inom raw food till SJUKT bra priser.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Eller hur raw choklad är bäst!!! Men i lagom mängd dock. Jag känner att jag lätt blir beroende av choklad så det får jag verkligen se upp med. Det är bara att man undviker i längre perioder men ändå känner att man sedan kan unna sig ibland. Det funkar inte att sluta helt, inte än i alla fall för mig ;-) haha.

    Har kollat lite på iherb och funderar på att beställa där nästa gång, det är ju toppen!! Tusen tack för det tipset :-)
    Kram kram!

    SvaraRadera