onsdag 13 april 2011

Detoxdag 3

Detoxdag 3. Det känns bra och jag mår fint :-) Känner mig lite småhungrig ibland men då proppar jag i mig massa frukt, är inte helt van än vid att enbart äta raw och lätt mat. Gick upp i morse för en joggingtur och det var mkt tyngre idag så jag är extra stolt över mig själv för att jag gjorde det, YEY för mig :-) Ikväll blir det ett 30 min träningspass, som skall göras varje dag. I vanliga fall tränar jag ca 3-4 ggr i veckan på gym men under den här detoxen ska man röra på sig varje dag och gärna flera gånger per dag. Det kan räcka med ett kortare styrkepass och lite promenader bara man sprider ut det under dagen och håller igång kroppen. Efter ett tag är man beroende av att röra på sig och det kommer inte kännas lika motigt längre, vi är skapta för rörelse och mår som bäst när vi lever ett aktivt liv. Dessutom hjälper rörelse att avgifta kroppen och är en viktig del vid detox.

På kvällarna blir jag trött tidigt och försöker komma i säng lite tidigare än vanligt, vilket bara är bra. Efter en detox ska man bl.a. känna sig pigg, energisk, klar i sinnet och om man fortsätter äta raw under en längre tid kommer man inte behöva lika mkt sömn. Det sägs att man kan förkorta sin sömntid med 1-3 timmar om man äter mkt råkost. Det skulle passa mig bra att sova ngn timma mindre och fortfarande känna mig pigg och fräsch :-)

Som vanligt drack jag en grym smoothie till frukost och till lunch en god sallad. Det blev en supermumsig raw äppelpaj till middag. Vilken lyx att äta äppelpaj OCH få i sig massa näring OCH samtidigt detoxa. Grymt!

En grym smoothie

3 apelsiner
1 grapefrukt
1 banan
1 msk kokosolja (alt. annan kallpressad olja)
2 msk hampafrön

Grym som after work out- eller frukost smoothie och supergod!

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Åh va du e duktig som detoxar!!! =) Tänkte göra det nästa vecka!
    Fast jag gjorde en leverrening förra veckan, man tömde verkligen kroppen på allt.....
    Smoothien ser ju helt supersmarrig ut :D Älskar apelsin i smoothies <3

    SvaraRadera
  2. Leverrening... det lät spännande. Kan du inte berätta lite mer? Kram :-)

    SvaraRadera