fredag 11 mars 2011

Vad hände?

Har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen på sistone då jag har lagt all min tid och energi på mitt nya jobb :-) Det är mycket nytt att ta till sig och sätta sig in i så man är helt slut när man kommer hem. För att orka med och ha energi blir det nästan bara raw food frukost och lunch, mycket sallader och green smoothies. En green smoothie ger mig en skön energikick på eftermiddagen, det är nog det bästa jag vet! Träningen har dock blivit lidande... men jag har redan börjat ta nya tag ;-) Wohoo, beach 2011 ;-)

Har ni sett att Nordic Light Hotel i Stockholm anordnar en Raw Food och Yoga weekend? Check it out här. Vilket fantastiskt initiativ! Nordic Light har även raw food på sin lunchmeny, det ska testas någondag :-)

Här kommer ett supermumsigt recept på en frukostsmoothie/-juice (det verkar vara min grej ;-)

Vårig morgonsmoothie

4 apelsiner
1 grapefrukt
1 cm ingefära
1 citron
1 banan
1 tsk MSM (Frivilligt. MSM stärker hår, hud och naglar samt ger energi)
1 tsk bipollen (Frivilligt. Innehåller mängder med näring som ger energi och styrka bl.a.)

Pressa apelsin, grapefrukt, ingefära och citron i en råsaftcentrifug. Blanda juicen med resterande ingredienser i en blender. Servera och njut!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar