måndag 7 februari 2011

Raw helg i bilder

Vilken underbar helg, det är precis så här man vill att den alltid ska den vara. Avklarade både bodybalance och ett yogapass, det kändes så härligt skönt i kroppen efteråt. Tog en långpromenad i söndags i det fina vädret, det var verkligen fantastiskt att vistas utomhus för en gångs skull. Det blev även endel raw food i helgen till min stora lycka. Min pojkvän säger att jag blir så glad när jag får äta raw food och promenera i solen. Hahaha, tänk att sådana enkla saker kan göra en så lycklig!

Raw food lunchen i lördags bestod av en mumsig sallad och en green smoothie. Otroligt gott! Jag gjorde en variant av den här aramesalladen. Aramealgen finns att köpa på hälsokosten. Den är näringsrik, motverkar åldrandet (YEY!) och rensar ut tungmetaller ur kroppen bl.a. Jag lade algen i blöt i ca 5 minuter sedan är den ätbar. Ni som är lite ”rädda” för alger för att det låter konstigt och äckligt bör åtminstone smaka. Det smakar nästan ingenting och använder du det i en sallad med en god dressing blir det kanongott. Hallå, vad tror ni att sushi innehåller?



Green smoothie in the making


Var på en födelsedagsmiddag i lördags och blev bjuden på en massa god mat. Värden bjöd inte på någon söt efterrätt utan sällskapet fick mumsa på olika exotiska frukter istället som t.ex. litchi, granatäpple och sharonfrukt. Vilken otroligt bra idé! Det blev en rolig diskussion kring frukterna som flera i sällskapet aldrig hade smakat på tidigare. MumS! Tar med några bilder på en god juice som jag gjorde, det är en lyx att få äta så god och näringsrik mat.

Gissa vad jag hade för ingredienser i min juice?


Fantastiskt god blev den!

Köpte en raw chokladbar när jag var på Blueberry i söndags, kanongott! Den heter Conscious, är handgjord och finns i flera smaker med olika hälsosamma ingredienser. Den var rätt dyr men det var det värt, då njuter man mer av varje tugga och man behöver inte ha dåligt samvete över vad man stoppar i sig :-)




Glad måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar