fredag 4 februari 2011

Godissugen

Igår kväll (efter en god råkostmiddag) gjorde jag en grapefrukt-smoothie på grapefrukt (såklart), en minipapaya, apelsinjuice och kokosolja. Efter en sådan är man laddad med vitaminer och antioxidanter, WOW! Jag var proppmätt hela kvällen. Ingen risk att man går loss på några onyttigheter här inte, haha.





Jo! En sak till, Frida (se gårdagens inlägg om ni inte har en susning om vem jag menar ;-) sa igår att om man känner cravings och är supersugen på onyttigheter betyder det att du är hungrig och din kropp behöver just näring. Reptilhjärnan vinner ALLTID den kampen, det är ju omöjligt att motstå sötsaker när man är riktigt, riktigt sugen, eller hur? Därför ska man först äta något näringsrikt (smoothie, blomkål t.ex.) innan man går loss på godisskålen. Try it next time!

3 kommentarer:

  1. Oj oj va god den smoothien låter!!!
    Önskar bara det fanns ekologisk papaya där ja bor... dvs Borås : (
    Men man får väl nöja sen med banan, äpple, kiwi, clementiner, apelsiner och bär hehe.. inga lyxigheter här inte :P
    Vill flytta till Kalifornien NU haha.

    SvaraRadera
  2. gott! själv åt jag färska frukter, yoghurt o lite musli till frukost. till min otroligt goda cesarsallad hade jag färsk passionsfrukts juice (15kr för ett stort glas)... njuter av min d-vitamin för fullt! puss o kram

    SvaraRadera
  3. Yes, önskar också att jag var i Kalifornien och fick äta färsk frukt jämt, heeela tiden. Det är inte alls samma sak med frukt som fraktats långa vägar och det är inte helt lätt att alltid få tag i ekologiskt. Men man gör vad man kan :-) Njut Line av din tid i solen och få i dig så mycket D-vitamin du kan (haha). Ganska så avundsjuk.. Kram på er tjejer!

    SvaraRadera