fredag 28 januari 2011

Operation: Wake up!

Seg, segare, segast. Det är en sådan period nu, det har varit mörkt länge och kroppen har nästan gått i ide. Blir så frustrerad över att jag inte känner mig lika energisk och pigg så jag satte igång med operation: wake up! Så här gick det till:

1. Gör något riktigt kul! Unna dig en heldag/eftermiddag bara åt dig själv och gör något som du verkligen tycker om.
2. Lägg dig lite tidigare.
3. Drick en green smoothie, det får igång mig direkt.
4. Ät en lätt middag med mycket grönt, en tung middag gör dig bara tröttare och segare.
5. Drick massor med vatten, vätskebrist leder till huvudvärk och trötthet. Jag dricker hellre te än vatten den här årstiden och det är ju tyvärr vätskedrivande.
6. När solen väl tittar fram ta en liten promenad och njut! D-vitaminbrist gör en trött, hängig och man blir lättare sjuk.
7. ”Baka” en god raw efterrätt, t.ex. kokosbollar. Rå kakao innehåller mängder med näring, antioxidanter och uppiggande ämnen, helt naturligt.

Rå kakao från Renée Voltaire

Lätt som en plätt va? :-)

Gjorde världens godaste raw kokosbollar, här kan man njuta utan att få dåligt samvete. Supergott!

Raw kokosbollar

2 dl valnötter
1 dl kokos (helst ekologisk)
2 tsk honung
1 dadel
1 msk rå kakao
1 msk kokosolja

Blanda alla ingredienser i en mixer/matberedare och rulla till bollar. Hur gott som helst :-)

Det är grymt bra att Renée Voltaire har fler och fler raw produkter i sitt sortiment och de hittar man oftast i närmaste mataffär. Passa på att köp Renées kokosolja, den är raw och har blivit mycket billigare, ca 89 - 99:- (förr ca 150:-). Jag älskar också Renées Raw Honung. Den är godast (raw honung = dunderhonung)!

Älskar Renées raw honung och kokosolja! Mycket näring och energi i två burkar :-)


Så här fint sken solen utanför jobbet igår. Äntligen, vilken lycka!
Wake up!

1 kommentar:

  1. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera