onsdag 12 januari 2011

Green smoothies i din telefon

Har varit förkyld i några dagar. Trodde aldrig att jag skulle bli det efter att jag tokätit frukt och druckit färskpressade juicer i mängder men jag gick all in på gymmet förra veckan och tog ut mig helt, precis när man tränat försämras immunförsvaret något därför är det extra viktigt med återhämtning och bra mat. Det visade sig än en gång att lagom är bäst, jag borde ha tänkt på det på gymmet också. Var bara så sjukt taggad inför det nya året! Några dagars vila och jag är snart på topp igen :-)

Idag blev det världens godaste frukostsmoothie med solsken

1 mango
3 apelsiner
1/2 ananas
1 cm ingefära
½ dl havtorn
1 banan
ev. pumpafrön (innehåller protein, se till att blötlägga ca 8 timmar)

Mixa allt i en blender alternativt pressa mango, apelsiner, ananas och ingefära i råsaftcentrifugen och mixa sedan med resterande ingredienser i en blender.

Ni som har iPhone måste genast ladda ner Green Smoothie appen. Galet bra recept på mängder med supergoda smoothies som håller dig energisk, pigg, frisk och glad. Du får även veta näringsinnehållet för varje recept. Green smoothie kanske låter trist men de här är supersmarriga och allt annat än tråkiga. Check it out här! Spana även in Green Smoothie bloggen här.

Ha en fantastisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar