tisdag 28 december 2010

Trött på julmat, någon?

Då har man firat jul så det står härliga till. Det blev mängder med julmat i kära släktingars sällskap. Jag höll mig till raw frukost och lunch så långt det gick men julmaten fick en liten överhand ett tag. Nu känner jag mig riktigt sugen på att bara gotta mig i en massa raw food och må ännu bättre. All julmat har gjort mig tröttare och humöret är inte på topp på samma sätt längre. Det är uppenbart vilken skillnad raw food gör för hälsan och välbefinnandet. Jag känner mig mer hel med råkost, har mer energi, lust och ork. Dessutom är jag gladare och inga problem är svåra nog. Både jag och pojkvännen lääängtar efter en detox (hur är det möjligt, hur kan man längta efter en detox? Jo, för man mår så jä-la bra och blir så satans snygg av den!).

Första dagen tillbaka på jobbet blev det en rejäl sallad till lunch med massa avokado och valnötter. MUMS! Idag har jag gjort en green smoothie som är fullproppad med nyttigt grönt och mycket avokado. Vill man äta något varmare så här års kan man värma sin green smoothie/soppa så att den blir fingervarm (men inte varmare), då bibehålls alla viktiga och nyttiga vitaminer samt mineraler och det bildas inga gifter.



Förbereder en supergod och dunderhälsosam green smoothie
 Pojkvännen fyndade en rejäl fruktskål på mellandagsrean! Precis vad vi behöver. Nu får vi äntligen plats med all frukt. Den ser verkligen inbjudande ut och förhoppningsvis leder det till ännu mer fruktätande. Think BIG, as they say :-)


Ha en underbar dag!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar