torsdag 16 december 2010

Träningsinspiration med adrenalinkick

Någon som behöver adrenalinkick till lunchen eller eftermiddagen, gå då på ett Zumbapass! Hur kul som helst och man blir så glad att man nästan vill gråta (i alla fall jag blev det). Jag såg reklamen på tv för väldigt länge sedan och kände att det är nog inget för mig men när jag insåg att mitt gym infört passet var jag bara tvungen att pröva. Man kanske inte är en fena på dansgolvet (än) men det var så roligt och upplyftande att få skaka loss riktigt ordentligt. Svettig blev man och lite jobbigt var det men det hann man inte tänka på. ZUUUMBA!!!

Igår prövade jag CorePulse på SATS för första gången, det var ett riktigt tufft pass men så underbart. Tog ut mig till max och hur ofta gör man det (handen på hjärtat)? Här använder man en lite annorlunda balans/gungbräda för att får upp pulsen riktigt ordentligt och kombinerar det med balans- samt magövningar. Insåg snabbt att min kondition och mina benmuskler inte är på topp, det var lite bättre ställt med magmusklerna, alltid något ;-)

Man känner sig inte så duktig första gången på ett nytt pass men det är inte meningen heller, man är ju inte bäst redan från början.

För att ladda cellerna med det absolut bästa efter träningen drack jag en super after work out smoothie! Snipp, snapp, så var den slut...

After work out smoothien gick åt direkt!
After work out smoothie

2 stjälkar celleri
1 avokado
2-3 kiwi
1 cm ingefära
1 näve grönkål
½ citron
Vatten

Mixa med vatten, klart!

Tänkte tipsa om träningssajten FunBeat (finns även som app till din mobil). Här har jag börjat registrera alla mina träningspass, jag tycker det är så otroligt bra att se vad jag har gjort. Man kan föra statistik över sin träning och sätta upp personliga mål som tex; träna 3 ggr i veckan, träna inför Lidingöloppet eller likande. Du får en mängd träningstips, kan följa träningsbloggar och hitta träningskompisar. Wow, hur bra som helst!

Passa på att träna nu före, under och efter jul. Gymmen är inte så fullproppade, kan tycka att det är skönt med lite mindre folk ibland så slipper man köa till maskinerna.

ZUUUMBA på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar