fredag 26 november 2010

Grön vinter

Aloha mitt i vintern! Vilket underbart vinterväder vi har. Visst blir vissa saker jobbigare så här i snökaoset men varför inte stanna upp och bara ta det lugnt ett tag och passa på att njuta av det fina vädret?

Jag har druckit massor med green smoothies i veckan och de håller mig verkligen på topp! I looooove them. Mina kollegor undrar verkligen hur det står till med mig ibland när de ser vad jag häller i mig men när de får smaka är de alla positivt överraskade. Visste inte om jag skulle lägga upp bilden på min senaste green smoothie, eftersom den inte ser särskilt aptitretande ut men den var verkligen kanongod. Bästa på länge! Det är spirulinan som gör den mörkgrön.

Här kommer receptet.

Sandy’s crazy green smoothie

2-3 stjälkar selleri
½ äpple (granny smith)
2 nävar spenat (helst färsk ekologisk sallad)
1 mango
1 tsk spirulina (finns på hälsokosten i pulverform)
Vatten

Skär upp och lägg ingredienserna i en blender. Häll i vatten så att det nästan täcker allt. Mixa och servera! MUMS <3

Spirulina innehåller mängder med näring och stärker immunförsvaret. Det sänker kolesterolet, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar, har en antioxidant effekt som motverkar åldrandet samt innehåller höga järnhalter. Fantastiskt, eller hur!

På Blueberrys hemsida finns recept på några jättegoda green smoothies, de hittar ni här. Anta utmaningen och gör en green smoothie för hälsan och välbefinnandet. Jag mår så otroligt bra av att dricka dem och det är rena hälsokuren!

Snöboll på er :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar