måndag 15 november 2010

Förkyld?

Hej hopp alla glada! Jag skulle verkligen behöva någon form av kick start. Jag har känt mig förkyld och lelös hela helgen. Det bryter inte riktigt ut så det känns som att jag antingen är på väg att bli sjuk eller frisk? Jag har precis börjat med två supersmoothies om dagen boostade med camu camu (c-vitaminrik superfood), maca (peruansk rot som ger styrka och energi) och bipollen (extremt näringsrik, nästan helt komplett föda). Dessutom lägger jag extra mycket ingefära i mina green smoothies. Mina vardagar och helger har varit helt späckade, jag tror att min kropp helt enkelt känner av och säger ifrån att den bara vill få vila lite och att den dessutom får alldeles för lite solljus.

Kroppen tillverkar d-vitamin när solljusstrålar träffar huden, det håller oss friska från flera olika sjukdomar, bl.a. förkylningar. På vinterhalvåret är det således svårare för kroppen att producera d-vitaminet. Vad göra man då? Reser till solen, försöker vara ute mitt på dagen så mycket som möjligt eller tar något kosttillskott som t.ex. Holistics D-vitamin.


På väg att bli green smoothi med extra mycket ingefära :-)

Jättebesviken över att jag inte hann med hälsomässan i helgen. Den hade jag verkligen sett fram emot och vid närmare eftertanke borde jag nog ha prioriterat den framför något annat. I söndags sa jag ifrån allt inbokat för att vila upp mig men kunde ändå inte riktigt slappna av så det blev lite projekt i hemmet istället.

Köpte nyligen Renée Voltaires tamponger som inte innehåller kemikalier, hur grymt är inte det! Ni tjejer har väl för allt i världen inte missat PMS smoothien som bara är ett måste de där dagarna i månaden. Receptet hittar ni här.

Vila och superfoods är ledorden för mig just nu.

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar