tisdag 2 november 2010

Extra energi!

Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade... Jag har prioriterat CV skrivande, jobbsökande och heminredning på sista tiden. Eftersom jag är nyutexaminerad och det dags att söka sig in i en ny bransch måste jag se till att skriva ett grymt CV och det är inte alltid så lätt. Det tar tid att sätta sig in i jobbsökandet och CV skrivandet. Men har bestämt mig för att mitt CV äntligen är KICK ASS och drömjobbet är inte långt borta, håll tummarna ;-)

Det är dags för mer Raw Food och träning, det ska prioriteras så att jag har extra energi när jag blir grillad under en intervju t.ex. Igår gjorde jag en grym sallad till lunch med blötlagda linser. Jag älskar blötlagda linser, det är hur gott som helst! Varför koka dem när man kan äta dem fullproppade med nyttigheter och gott är det också. Jag stoppade i en avokado så att jag skulle hålla mig mätt. Framåt eftermiddagen blev det en green smoothie innan hemgång från jobbet. Då hade jag energi så att jag orkade med ett skönt träningspass på ett fullproppat gym (måndagar är galna ;-) Kondition blev det, step maskin för att forma rumpan.

Sandy’s linssallad

1 dl linser (blötlagda, helst groddade)
1 avokado
Gurka
Tomat
Sallad (valfri, helst ekologisk)
Blomkål
1 morot
Vitkål
1 msk olivolja (helst kallpressad)
1 nypa salt
saft från ½ citron

Jag säger som Montazami, mums!

Blötläggning och groddning: lägg linser i en skål med vatten i ca 8 timmar (lämpligt över natten t.ex.), skölj sedan linserna och de är nu ätbara. För att grodda låt linserna stå i skålen i ett par dagar, skölj morgon och kväll. Det kommer snart att växa ut groddar på dem och då är de extra nyttiga. När de är färdiggroddade kan du förvara dem i en försluten bunke i kylen i ett par dagar.

I helgen gjorde jag en grym skönhetssmoothie med papaya, mango, granatäpple och boostade den med en massa superfoods (maca, kokosolja och suma) för extra energi. Den var extremt god och förhoppningsvis är jag snyggare, haha. Jag unnade mig goda goji- och chokladbollar, recept hittar ni här



Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar