tisdag 23 november 2010

Dags att bli pigg igen

Förra veckan var jag trött, hängig och kände mig allmänt risig. Lite dålig mat på det och saken blev inte bättre. I helgen har jag vilat, ätit mer råkost och yogat. Jag känner mig genast mycket piggare. Jag får lätt för mig att ta tag i en massa saker och det kan snabbt bli lite för mycket, därför behövde jag verkligen boka in tid med lugn och ro samt massor med raw food. Min pojkvän har kommit igång med träningen rejält och efter en helg med raw food är han på topp igen. Det brukar vara jag som styr upp maten och planerar veckan men nu har min älskling haft mer energi än mig och överraskat med att göra frukost, lunch och middag åt oss. Det är så skönt att man kan ta hand om varandra ibland.

I lördags gjorde jag en god sallad samt en broccoli och avokado soppa. Det var verkligen kanongott! Receptet på broccoli och avokado soppan hittar ni här på Emmas blogg om raw food.


I söndags tog vi en långpromenad in till stan och hem igen. Det var kyligt men åå så mysigt och skönt :-) Vi stannade till på Blueberry för en grym smoothie och en No Bake Carrot Cake (YUMMIE!), vi uppmärksammade deras reklam för Blueberrybutiken på Östermalmstorg där man kan handla allt möjligt inom hälsokost, raw food och superfoods.


Har ni sett att man kan köpa frysta bär i lösvikt? Haha, vad smart :-) Vi använder massor med bär i våra smoothies varje dag!



Träning och spikmattan ikväll för mer energi.


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar