måndag 18 oktober 2010

Söndagssmoothie & en riktig snygging

Wow, vilket fantastiskt höstväder vi hade i helgen! Helt magiskt. Hade en grym helg med tjejerna och vi passade på att promenera till stan och runt Kungsholmen en hel del. Underbart! Tjejkvällen gick inte i hälsans tecken direkt, men som tur var hade jag laddad med en hel del raw food under förra veckan och halva lördagen. På söndagmorgonen ordnade jag med en otroligt god frukostsmoothie. Yummie! Den blev populär och Thea tyckte att jag skulle lägga upp receptet på bloggen, så här kommer den.

 Yummie söndagssmoothie

1 näve pumpafrön
1 msk linfrön
1 banan
1 mango (fryst eller färsk)
Apelsinjuice
1 tsk camu camu (frivilligt, innehåller mängder med c-vitamin)
1 msk olivolja (extra virgin, helst organisk)

Jag brukar göra samma smoothie med spirulina och då ser den ut så här. Alldeles grön! Men minst lika god, lovar.

Grabbar (& girlz ;-) se hit, spana in denna länk. Här är den manlige fotomodellen som käkar raw food och ser sjukt läcker ut! Mums ;-) Lite före och efter bilder och även en intervju med honom. Väldigt inspirerande och kul att se att raw food verkligen fungerar. Lyssna på denna intervju när han berättar om hur raw food förändrade hans liv. Det ni! Kolla in hans blogg vet jag: http://rawmodelcom.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar