måndag 4 oktober 2010

Nystart och planering

Härligt med måndagar. Det är som en nystart varje vecka, man börjar om från början på något vis som ett nytt oskrivet blad man ska fylla i. Jag försöker alltid planera veckan lite grann så att jag vet när jag ska träna och vad jag ska äta. Allt blir så mycket enklare då och det är lättare att nå sina mål. Om man ska äta raw food är det till stor hjälp om man skriver ett matschema under en tid så att man vet vad man behöver förbereda och inhandla. Raw food är enkelt att göra men det kräver oftast lite mer förberedelser än vanlig matlagning, t.ex. vid blötläggning. Om man inte har lite koll under dagen är det också lätt att falla in i gamla mönster och stoppa i sig något onyttigt när det blir stressigt. Om allt är förberett kommer alla plötsliga problem att framstå som bagateller.

Denna vecka blir det styrketräning, joggingturer och något yogapass. Härligt, härligt. Till lunch idag en god sallad och till middag en smaskig fiskgryta med något grönt.

I lördags gjorde jag en kanongod frukostsmoothie på färskpressad juice. Det är nog det bästa som finns. Jag plockar fram juicepressen och stoppar i det jag har hemma. Min personliga favorit är en blandning av apelsin, äpplen, grapefrukt och ingefära. Sedan gör jag en smoothie i blendern med juicen, banan, frön och någon kallpressad olja. Huuuur gott som helst!





Ska försöka undvika firandet av kanelbullens dag, men kan inget lova ;-)

Glad måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar