fredag 1 oktober 2010

Fredagsmys!

Nu är det fredagsmyyyyyys.... Avslutade arbetsveckan med en skön joggingtur. Grymt bra var det. Det är så härligt när hösten nalkar, löven byter färg, det luktar friskt höstigt och man får vara uuuuute.  YEY! Det är så jädra synd att man sitter instängd på ett kontor hela dagarna och knappt rör på sig. Det känns i hela kroppen när man bara sitter stilla, vi är inte skapta för det. När jag kom hem ordnade jag snabbt en superduper smoothie. Receptet hittar ni här. Det var precis vad jag behövde och gott var det! Sedan tog jag ett låångt, sköönt, vaarmt bad. Bästa! Efter en hel arbetsvecka fylld med upptåg är det så skönt att ta hand om sig själv och sin kropp och bara få vara. Det behöver man verkligen unna sig ibland. Till middag blev det en grymt god sallad med hampafrön (om ni tror att jag bara lever på smoothie & sallad så är det inte sant, om ni tycker att det låter så jäkla trist med sallad, så har ni helt fel. Det går att variera i oändlighet och det är så grymt enkelt och gott!).

Sandy's hampasallad

1-2 avokado
1-2 tomater
gurka
savoykål
persilja
1/2-1 dl hampafrön
Saft från 1/3 citron
salt (helst himalaya salt)
olivolja

Hacka grönsaker, blanda allt i en skål. Ringla över olivolja, tillsätt salt och citronsaft. Servera och njut!

Sedan blir det ett gott te som jag gör själv på citron, ingefära och lite honung. Till det mörk organisk choklad från Green & Black's...

Nu är det fredagsmyyyyyys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar