tisdag 21 september 2010

Sunshine smoothie efter träningen

Igår var det nog världens bästa nästan-höst väder. Fortfarande skönt, inte för kallt men friskt och strålande solsken. Det gick inte alls att bara sätta sig på sofflocket när man kom hem utan man ville verkligen ut efter en hel dag på kontoret. Jag joggade min runda på kungsholmen och det var riktigt fantastiskt. Vilka härliga jogging/promenadstråk det finns! Det var fullt med medmotionärer som tänkte precis som jag, härligt! När jag kom hem utförde jag en skön yogastretch med några A- och B-solhälsningar. Åhh... precis vad jag behövde, var hur stel som helst i hela kroppen. Idag ser vädret riktigt ruggigt ut och då vill man bara krypa upp i soffan hemma och mysa med en kopp te. Men imorgon ska det tydligen bli soligt igen :-)

Efter gårdagens joggingpass gjorde jag en grym smoothie med fantastiska superfoods som passar riktigt bra efter träningen.

Sandy’s sunshine smoothie

1 banan
1 dl hampafrön (innehåller protein)
1 mango
Färskpressad apelsinjuice
1 msk kokosolja
1 msk maca
1 tsk bipollen
½ tsk suma

Maca - ökar fysisk styrka och fertilitet samt motverkar stress

Bipollen – den mest kompletta födan som finns, ger ökad muskeltillväxt samt energi och styrka. Den stärker immunförsvaret och ökar den sexuella lusten. Bipollen innehåller mycket antioxidanter och mängder med näringsämnen.

Suma - brasiliansk ”ginseng”. Ökar muskelmassa och uthållighet (som en naturlig anabola). Bra för immunförsvaret, innehåller även mängder med näringsämnen

Wow! Fantastiskt, eller hur.

Efter jobbet idag blir det ett härligt ashtanga yoga pass sedan lite fix i lägenheten :-)

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar