måndag 27 september 2010

Kick ass helg!

Vilken underbar helg! Hade mina tjejer från skoltiden i Borås över på besök i Stockholm. Det var KICK ASS! Hade en hektisk fredag innan tjejerna kom, med jobb och diverse bestyr i hemmet så det blev en mumsig Sushi från haket bredvid mitt hus. Det är för övrigt hur grymt som helst att bo precis vid ett sushihak istället för en svettig pizzeria ;-) Extra bra de dagar man har det lite stressigt eller när man helt enkelt är för lat för att ordna med maten. Beställer gärna Sashimi men kan inte motstå en riktig Sushi då och då.



När tjejerna kom på kvällen korkade vi upp vinet och avnjöt det med mörk choklad och gojibollar. Mmm... Bästa!

Dagen därpå begav vi oss först till hälsokosten Gryningen på Södermalm innan vi påbörjade all shopping. Tjejerna passade på att inhandla nyttigheter som t.e.x hampafrön, kokosolja, nässelpulver och rå kakao. Hälsokostaffären är helt fantastisk och de får hela tiden in ett bättre och bättre sortiment inom raw food. Den ligger vid Folkungagatan 68, T-station Medborgarplatsen. Check it out!


Resten av helgen blev inte särskilt raw förutom en snabbvisit på Blueberry vid NK. Jag tog som vanligt en Tea Tox superior smoothie. Mmmums.... Jag märker att även fast jag inte alltid är 100 % raw är jag ändå inte lika sugen på onyttigheter som förut. Jag äter gärna mörk choklad a la Renée Voltaire eller liknande och det brukar räcka för mig. Mitt mål är att äta raw till 70-80% samt göra en detox (100% raw) i tre veckor under 2-3 gånger per år. Men jag är inte perfekt, jag äter vanlig mat när det passar men min livsstil blir hela tiden mer och mer raw. Det är mycket viktigt att man gör detta i sin egen takt. Man börjar t.ex. med en smoothie om dagen eller något hälsosnack då och då, sedan gärna en detox ca 2 gånger per år till våren och hösten. Jag märker en sådan otrolig skillnad i mitt välbefinnande och vill bara ha mer av det den ”råa” livsstilen.

Tack tjejer för en toppenhelg! Saknar er redan <3

Ha en underbar måndag alla!

2 kommentarer:

  1. Saknar dig med redan! Men vi får ses snart igen, o då funkar inte turkiet som ursäkt!! :)

    Kan du inte lägga ut något mumsig recept på en green smoothie? gärna med nässelpulver så jag får användning för mina nya inköp... :)

    Big hugs!

    SvaraRadera
  2. Saknar er med... Ni måste komma upp snart igen helt enkelt. Ska lägga upp ett mumsigt greensmoothie recept snart! Hoppas du mår bättre gumman, ta hand om dig :-) Superkram

    SvaraRadera