torsdag 30 september 2010

H2O

Vatten är livsviktigt! (Wow, kanske inte världens nyhet...) Vi består till största del av vatten och med vätskebrist kommer ett flertal sjukdommar.

Jag dricker för det mesta renat vatten. Tro det eller ej men trots att vi i Sverige har nästan det bästa kranvattnet i världen innehåller det ändå en hel del bekämpningsmedel, läkemedel och andra gifter som inte är bra för oss. Den tillagade maten vi äter innehåller mycket lite vätska jämfört med naturliga, fräscha grönsaker, frukt och annan råkost. För att få i oss H20 dricker vi kranvatten som är förorenat och som inte förser kroppens celler med vital näring, som vi behöver för att prestera maximalt. Äter du minst 70% raw food/råkost får du i dig tillräcklig mängd naturlig (”levande”) vätska för att kroppen ska kunna återupphålla en bra balans och rena sig själv istället för att ”klogga” igen.

Billigaste och bästa sättet att dricka renat vatten är att köpa ett vattenfilter eller t.ex. denna vattenkanna från BRITA som har ett filter man byter ut då och då.

Bästa vattnet på flaska är Stenkullas artesiska vatten med bra mineralsammansättning och har ett pH på 8,2.

Till lunch idag blev det en grymt god sallad och en green smoothie. Jag hade en riktigt bra energinivå hela kvällen igår tack vara att jag ätit raw till frukost och lunch. Middagen blev mer tillagat men med en sjysst sallad. Jag tillägnar dagens green smoothie till Line :-D Hoppas att det smakar! Om den är lite svår att dricka, tillsätt bara mer bär/frukter för smakens skull. Mina smoothies kan vara i pricip helt green (d.v.s endast grönsaker) eftersom jag är så van vid smaken. Love it! Green smoothies får mig att må så bra. Det gör att jag får i mig mer naturlig och bra vätska, vitaminer, mineraler samt återställer kroppens pH balans (grönsaker är mer basiska). Det gör att jag dels undviker sjukdomar, parasiter, svamp (candida) och mår så otroligt mycket bättre! Jag vill ha tillräcklig med energi för att kunna prestera maximalt och uppnå alla mina drömmar, därför äter jag raw!

Another fabulous green smoothie

2-3 stjälkar selleri
1-2 cm ingefära
1/3 citron
2 nävar ekologisk sallad
1 msk nässelpulver
1 dl hallon
Apelsinjuice eller äpple
Ev. vatten

Mixa allt i en blender. Voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar