fredag 10 september 2010

Börja jogga

Har hittat en kanonbra sajt för den som joggar eller vill komma igång; http://www.jogg.se/ Här kan man registrera sig och lägga upp löparrundor, då har man grymt bra koll på sträckor, tid och sina framsteg. Det är både för nybörjare och för den som joggat länge. En karta hjälper dig att enkelt lägga upp dina löparrundor och du får ett mått på dem. Bra va! Du använder sajten som en dagbok och skriver in din runda, tid och ev. puls. Själva sidan är som en community och här kan du får tips och inspiration från andra löpare eller t.o.m. hitta en löparkompis. Vet du inte vart du ska börja kan du t.ex. söka på olika rundor i ditt område. Jag har precis hittat en runt Kungsholmen och Rålambshov som jag ska testa i helgen. Grymt! Mina favorittjejer har också precis börjat springa, you go girlz!

Efter joggingturen passar det bra med en härlig supersmoothie (tänk på att pumpafrön innehåller proteiner :-) Jag lovar att de är enkla att göra och det går fort. På morgonen tar jag mig tyvärr sällan tid att sätta mig ner och äta frukost i lugn och ro, utan det blir snarare en smoothie on the go. Det går snabbare att ordna en smoothie än att koka kaffe och bre mackorna eller laga morgongröten. De är otroligt hälsosamma, du står dig på dem ända fram till lunch och har massor med energi för dagen. Du häller ingredienserna i en blender och trycker på ON-knappen. Klart! Börja med de ingredienserna som finns hemma om du inte har alla ”konstiga” och främmande superfoods. Nästa gång du storhandlar passa på att köpa lite pumpafrön, bananer och frysta bär t.ex.

Ha en super fabulous fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar