måndag 16 augusti 2010

Härlig måndagmorgon

Wow! Vilken fantastisk måndagmorgon. Hur ofta känner man så här? Ställde klockan på extra tidigt för att hinna med gymmet och vaknade upp innan det ringde, pigg som en mört. Det var lite tungt på gymmet då jag inte är van att träna så här tidigt och har inte samma energi som på eftermiddagen. Det ger med sig efter en tid hoppas jag. Med glatt humör och solsken i sikte begav jag mig till jobbet och är lika munter fortfarande (vi väl får se på torsdag, fredag ;-) Nu har jag dessutom bokat in ett joggingpass ikväll med min vännina. Ett nytt sätt att umgås. Nu tror ni att jag är ett träningsfreak men sanningen är den att jag brukar bara vara det i början på veckan oftast, sedan avtar det. Mitt mål är att träna 3-4 gånger per vecka för att orka vara pigg och glad hela tiden.

Igår gjorde jag smarriga och supernyttiga hallon- och chokladbollar som jag bjöd några vänner på. De var väldigt uppskattade. Sophia, här kommer receptet :-) De ser kanske inte så jättegoda ut på den här bilden men jag lovar att de är grymma.

Hallon- och chokladbollar

1 dl cashewnötter
2 msk hampafrön
1 msk kokosolja
1 msk raw choklad
3 dadlar
½ dl hallon
1 msk mandelpasta (frivillgt men det blir extra gott)

Mixa i en matberedare och rulla till bollar. Klart! Ett nyttigt snack är alltid välkommet.

Efter en utvärdering av detoxen har vi kommit fram till att jag har gått ner 1-2 kg och min pojkvän 5 kg. Jag vill helst inte gå ner i vikt men passar på att tona kroppen lite. Min pojkvän är glad att komma in i sina gamla kläder men vill gå ner ytterligare ca 10 kg. Vi tänker fortfarande äta mycket raw för att hålla en sund livsstil men lägga till några lagade rätter här och där. Till lunch idag blev det en sallad med kamutvete. Yummie!

När vi var i Barcelona besökte vi Antoni Gaudis berömda hus Casa Batillo. Det var en helt magisk upplevelse, han var verkligen ett geni. I detta hus har de öppnat ett mysigt fik, där hittade vi organiska chips med extra virgin olivolja och himalayasalt. Ok, inte raw eller nyttigt men lite bättre ;-) Till det drack vi ett glas mousserande. Nice!


Ha en alldeles fantastisk dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar