söndag 29 augusti 2010

Födelsedagsfirande


Igår var det dags att fira mina två fina tjejkompisar som fyllde 31. GRATTIS mina änglar! De hade båda önskat sig ett varsit raw food kit så jag ordnade något alldeles speciellt för dem. Jag hoppas att de kommer att må bättre, få mer energi och bli vackrare (om de nu kan bli det ;-) Sedan bestämde vi oss för att börja fylla yngre. Bästa planen enligt mig :-)


I presenterna fanns gojibär, hampafrön, MSM, rå kakao, spirulina, maca, kokosolja och incabär. Det är ett alldeles perfekt startkit och nästan allt är köpt på Hornsgatans Hälsokost (utom rå kakao). Till det ordnade jag med en liten hemmagjord receptbok så att de kunde få lite inspiration i köket med alla nya superfoods. Lycka till tjejer! Det bjöds bl.a. på helt fantastiska snacks från Renée Voltaire; chokladdoppade gojibär, apelsinchokladdoppade tranbär (mums), chilirostade nötter och hampachoklad. Hur gott som helst och absolut fantastiskt alternativ till vanligt godis. Jag "bakade" en raw food tårta som jag får dela med mig av längre fram. Den var verkligen supergod!





Nu vill jag passa på att gratulera min pojkvän som gått ner hela 8 kg och ser bara bättre och bättre ut men är också till viss del en förändrad människa. Förut hade han sällan ork att göra saker men nu har han mer energi, ser gladare och t.o.m. lite yngre ut. Han är mer peppad än någonsin och har sådan energi att han orkar träna 5 dagar i veckan. Det tycker jag är värd en eloge! Puss älskling :-) Hur bar han sig åt? Vi började med en detox för över en månad sedan som varade i två veckor. Efter det har vi sett till att äta 70-80% raw och tränat regelbundet. Den stora utmaningen för min pojkvän nu är att gå ner ca 5 kg till och att bibehålla vikten. Hans arbete innebär ständiga resor och middagar ute med leverantörer så det kommer definitivt att bli en utmaning. Men det finns många knep och mycket man kan göra för att bibehålla den "råa" livsstilen även i dessa situationer.

Nu är det dags att packa det sista inför flytten som bär iväg på onsdag. Veckan är fullspäckad och jag har inte gjort avkall på några planer trots att vi flyttar. Däremot har jag åtagit mig mer saker än vanligt (obotlig optimist som jag är). Därför ska jag äta extra mycket superfoods, raw food och inte stressa för att orka med allt spännande som kommer att ske :-)

Ha en superskön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar