lördag 21 augusti 2010

Chill lördag på väg att bli galen lördag

Idag har jag bara tagit det lugnt hittills. Sagt nej till åtaganden och bara gjort det jag själv vill. Vilken lyx :-) Det blev ett yogapass på dagen sedan chill och långsamma förberedelser inför kvällens (förmodligen galna) upptåg. Till lunch åt vi en supergod sallad. Pojkvännen hade precis varit och tränat och ville ha lite protein, men inget kött. Lätt fixat sa jag och toppade salladen med massa hampafrön :-)

Två av mina kära vänninor fyller år med en dags mellanrum och båda har önskat sig ett varsit raw food-kit av mig. Det ordnar jag gärna och jag kommer lägga upp bilder på bloggen så ni får se vad jag hittade på. Jag har redan funderat ut vad de ska innehålla; en massa superfoods med mängder av vitaminer och mineraler som ger massor med energi :-) En bättre investering sig själv (eller sina vänner) är svår att hitta.

Dagens sallad med hampafrön

Spenat
Vilda tomater
Gurka
2 charlottenlök
2 avocado
2 morötter
2 soltorkade tomater
1 kaktusfikon
Rädisor
1/2-1 dl hampafrön
Olivolja (kallpressad, extra virgin)
Himalayasalt (1 nypa)
Saft från 1/2 citron

Hampafrön innehåller protein och massa vitaminer. De behöver man inte blötlägga utan de kan man äta som de är. Finns att köpa på välsorterade hälsokostaffärer.

Ikväll ska vi festa på detta vin. Har inte prövat det förut, det är ett organiskt Shiraz vin från Italien. Ska bli spännande. Skål för denna fantastiska vecka och för en underbar helg!


Nu är det snart dags att göra sig snygg(are) ;-)

Ha en riktig underbar superhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar